12 Ocak 2015 Pazartesi

Şemsiye 40 ( Bir Miyop'un Bir Günü )

Öncelikle kısaca  terimsel olarak bir açıklama yapayım size;

Miyopi uzağı görememe.

Astigmat ise bulanık görme. 
 
Soldaki sizin gördüğünüz, sağdaki ise benim miyopili gözlerimin gördüğü.


Peki gözlüklü  bir miyop olarak  24 saatim nasıl geçiyor?
Sabah kuş seslerinin cıvıltısıyla uyanıyorum. Gözlerimi  açtığımda her şey bulanık. Avuşturduğumda geçmeyen bir bulanıklık... Gözlüğü taktığım anda oturuyor her şey yerli yerine. Yaz günüyse şayet gün boyu gözümde yapış yapış bir ağırlık  hissediyorum. Güneş gözlüğü  gibi bir şey oldukça lüks benim gibiler için. Bu sebeple kısık gözlerle gezmek  alışkanlık oluyor. Kış günüyse yağmur kar fırtına bütün her şey, önce gözlük camlarıma uğruyor. Sürekli silmek zorunda kalıyorum. Soğuk ortamdan sıcak ortama geçtiğimde buharlanan camlar ise başıma bela. Hele ki kalabalık bir otobüs... Velhasılı gün içinde gözlüklü diye tanımlanabiliyorum. 
- Şu gözlüklü kızın yanındaki miydi geçen sana soru soran?
- Evet, evet oydu.

Gözlük bana yakışıyor mu  diye alıp deneyen arkadaşlarımın ilgisine de  maruz kalabiliyorum. Bir dostla sarılırken eğer o da  gözlüklüyse gözlüklerimiz mutlaka çarpışıyor. Artık refleks haline gelmiş bir hareket var ki o da sürekli gözlüğü  burnumun üstüne doğru  ittirme hareketidir.
Gün içinde bu tarz şeylerle boğuştuktan sonra burnumun direği iyice sızlamaya başlıyor. Çökmeye başlayan burun kenarları artık gözlüğü çıkar diye feryat ediyor resmen. Yatma vakti gelince gözümden çıkarıp bir kenara  koyuyorum gözlükleri. (Akşam nereye koyduğunu unutup bulamamak gibi bir durum da var ki evlere şenlik :) Yana yakıla zaten görmeyen gözlerle net görmeye çalışmak için gözlüğü bulmaya çalışmak. Al sana karmaşa,al sana sinir harbi :)) 
Bulanık bir âna merhaba! İlginç olan bir şey ise rüyalarımda hiç gözlük kullanmıyorum. Gayet şahin misali gözlerim oluyor. Ruh gözüm açık belki de B)

İşte böyle miyopi olmak... Bazen gözlüğü gözümde unutup yatıyorum. Eh olsun artık; yaklaşık sekiz yıllık seviyeli bir ilişkimiz var çünkü :) 
Gözlüğün  bazen havalı gösterdiğini düşünenler olabilir fakat  insanın gözlerindeki ışıltıyı kapatıyor. İfadesizleri gölgeliyor. Bakışları baltalıyor. 
Gözlerinizin kıymetini bilin. Şükredin Allah'a. Büyük bir nimet. 

KAMU SPOTU
Artık gözlüklülerle ilgili espri yaparken dikkat edin. Her yıl binlerce gözlük kullanan masum  insanlar " dört gözün var daha iyi görürsün puhaha", "ehehe silecek taktırsana gözlüklerine" tarzı iğrenç esprilere maruz kalıyor. Dilinizin ucunda ölüm var!.

Hiç yorum yok:

Şemsiye 85 ( Gökteki Sarı Balık 14)

YA TAHAMMÜL YA SEFER MUSTAFA KUTLU Tahammüllerimizle yaşıyoruz. Hayatımıza öyle yön veriyoruz. Tahammül etmediğimizde sefer kaçınılma...