8 Mart 2017 Çarşamba

Şemsiye 49 ( Kadınlar Günü )

Bayramlar hariç özel günlere karşıyım uzun süredir. Doğum günleri, Anneler Babalar günü, Sevgililer günü vs. Klişe olacak biliyorum ama hep kapitalizm hep para. Değer vermeyi tek bir güne indirgemenin adı aslında tüm bu özel günler.
Bugün de başka bir gün "Dünya Emekçi Kadınlar Günü" İnsan şöyle bir gülüyor en manidar olanından. Yahu hangi günden bahsediyorsunuz dercesine. Merak ettim baktım 2016'daki kadına şiddet oranına. 397 kadın öldürülmüş. Katillerin %80ni  koca, eski koca, sevgili,eski sevgili, ayrılmak istenen koca ve sevgili. Türkiye'deki on kadından dördü şiddete maruz kalıyor.
Bir günü kadınlarımızın günü ilan edip kalan 364 gün 6 saatte bir güzel dövüp sövüp taciz tecavüz edip ve en son öldürüp yolumuza devam ediyoruz. Bakın erkekler ediyor demiyorum. Kadın da kadına en az erkek kadar zarar veriyor. Hemcinslerimize böyle acımasız olursak erkeklerden ne kadar nezaket bekleyebiliriz?
Bir hadis-i Şerif var çok hoşuma giden aklımda tuttuğum: Kadınlar size Allah'ın emanetidir.
Tüm insanlar bunu aklında tutsa ve emanete ihanet etmeyecek kadar sözüne sadık olsa dünya çok daha güzel olur. Bunları şimdi yazıyorum evet. Umarım seneye aynı şeyleri tekrar etmem. Bunun da bir yolu var aslında.
"Eğitim"
Çocuk doğduğu andan itibaren ahlaklı yetiştirilmeli. Önce ailesine sonra çevresine karşı naif olmayı zarif olmayı lütfen demeyi teşekkür etmeyi dost olmayı öğrenmeli. Kimse kimseden üstün değil. Üstünlük ancak takva ile. Tertemiz doğan kalbe kin tohumu ekerseniz kin yetişir. Çiçek ekerseniz çiçek...

Not: Erkeğe şiddet oranını araştırdım fakat somut bir bilgiye ulaşamadım. Öyle bir oran sayı haber yok. Erkeğe şiddet yazınca bile erkek şiddeti olarak algılıyor Google. Bu da bir şeyleri anlatıyor sanırım...

Hiç yorum yok:

Şemsiye 85 ( Gökteki Sarı Balık 14)

YA TAHAMMÜL YA SEFER MUSTAFA KUTLU Tahammüllerimizle yaşıyoruz. Hayatımıza öyle yön veriyoruz. Tahammül etmediğimizde sefer kaçınılma...