12 Ocak 2018 Cuma

Şemsiye 72 ( Gökteki Sarı Balık 1 )

ANNELER VE KUDÜSLER
NURİ PAKDİL

Nuri Pakdil’i fikir adamı yönü ile tanıdım. Eserlerinden değil daha çok konferans belgesel programlardan oldu bu tanışıklık. Hep takdir ettiğim şahsiyetlerden biridir Pakdil ve dostları.  Zarifoğlu, Özdenören, Bayazıt.
Anneler Ve Kudüsler kitabına gelince Pakdil’in 1970/1984 yıllarındaki şiirlerinden oluşuyor. Yarım bıraktığım kitap sayısı sayılıdır. Bu da onlardan biri. Yarım bıraktım çünkü anlamadım çoğu şiiri. Kendimce manalar yükleyebilirdim tabi ki  de. Belki o zaman anlamasızlıklar kalkardı ortada.  Bu kitabın seviyesine geldiğim zaman tekrar okuyacağım.
Şimdi bir “paragraf başı ile başka bir konudan bahsedeceğim. Kitap almadan önce mutlaka yorumlara bakarım. Kim ne demiş ne hissetmiş diye. Elli yorumdan kırk beşi “şahane, muhteşem, kesinlikle okunmalı” tarzındaydı.  Bu kadar beğenilmesinin en önemli müsebbiblerinden biri de popülarite.  Yedi Güzel Adam dizisi ile geldi bu popülerlik. Bir anda her insanın sevdiği okuduğu insanlar oldular. Ben diziden önce çok hatırlamıyorum göz önünde olduklarını. VElhasılı  o anın modası diye havalı olduklarını düşündükleri için bu kitaplarla fotoğraf çekilip sonra da bir kenara bırakıyorlar halbuki biraz düşünseler o kafalarını yorsalar. Ya da bu kitaplara bu insanlara bu şekilde yaklaşmasalar. O kadar samimiyetsiz ki. Ve tabi haksızlık ediliyor cânım eserlere. Ben yenilgimi kabul ettim. Ben yetersiz olduğumu itiraf ettim. Daha erdemli bir davranış geldi çünkü bu bana.
Bu kitaba özel olarak altını çizemediğim cümleleri paylaşacağım şimdi:
Kırmızı
sahibinden ivedi satılık
ifrazlı arsaları alsalar
ne çıkacak, diyor Barbaros
denizi düşünüyor
Ekim 1984

Gül Kurusu
Tam da ortasında kestiler
Menekşe toprağa küskün
Karanfil göğe
Varıp arayacak mı ey ünlem!
Aralık 1984

Vişne Çürüğü
Aa dağ kanıyor orda
Söküldü bitti bağ
Koşa koşa tuttu
Koşan atları
Aralık 1984


Çorlu-TEKİRDAĞ
Kasım/2015

Hiç yorum yok:

Şemsiye 85 ( Gökteki Sarı Balık 14)

YA TAHAMMÜL YA SEFER MUSTAFA KUTLU Tahammüllerimizle yaşıyoruz. Hayatımıza öyle yön veriyoruz. Tahammül etmediğimizde sefer kaçınılma...