15 Nisan 2014 Salı

Şemsiye 13 ( Rüyamın Dizeleri )


          Bir güvercin kanadı çizerim duvara, Bir gelincik yaprağı..Bir sevda salını verir kirpiklerimin yamaçlarından...Bir şiir söylerim kendi kendime geceleri uykum kaçar da... Bir çocuk hayal ederim, mutlu. Bu hayat ki besbelli yoruyor insanı... Çocuklar yalnızca hayallerde mi umutlu? Nicedir buğday tarlasında koşmaktır isteğim. Kollarımı açıp da rüzgarlarda savrulmak... Nicedir... Nicedir sevmektir istediğim. Öyle bir sevmek ki yıldızlarla kucaklaşmak sonunda...Nicedir... İsteğim... Çok aslında....
İnsan neyi çok yaşamak istiyorsa ona geç kalıyor sanki. Bunu öğrendim zaman geçtikçe. Ömrümün kıyısında kaldı gülüşler. Sığ denizlerde boğuldum. Ölmedim ama, bir deniz kızı tarafından kurtarıldım.Hayata yeniden başladım. Kaçıncı bahar bu ceplerimde biriktirdiğim? Menekşeler açtı parmak uçlarımda. Yağmur ağladım sonunda.Şemsiyem yoktu ıslandım. Ziyanı yok ıslanmanın. Yeter ki kaybolmayayım Zifirim'in kuytularında.Yeter ki varmayayım içimin uçurumlarına. Uçurum demişken bir şiir görmüştüm rüyamda. Şöyle diyordu mısralarda;
        "Bu şehir çok kalabalık seni bulamıyorum...Çok fazla insan çok fazla koku çok fazla ses var...Bir tek sen yoksun... Belki bu şehirden çoktan gittin onu dahi bilmiyorum...Yüreğim çok kalabalık seni bulamıyorum. Çok fazla acı çok fazla çığlık çok fazla karanlık var. Eğer bir gün içimin uçurumlarından kurtulursam sana ulaşacağım... Seni bulacağım ve haykıracağım yüzüne;neden yalnız bıraktın beni? Bunca ağır yükle... Bu koca sevdayla...Sonra içimde sen yokken biriktirdiğim ne kadar gözyaşı varsa salıvereceğim üzerine yağacak.. Öyle ki boğulacaksın.Binlerce iz bıraktın ruhumda. Binlerce yara. Ve o kadar çok anı var ki bu şehirde tam iyileşecekken yine kanıyorum...Yine yeniden. Her seferinde daha da artarak.. Bu şehirde boğuluyorum..."
       Uyandığımda ıslaktı yanaklarım. Bir rüyadan değil bir gerçekten uyanmıştım sanki. Bir sevdadan açmıştım gözlerimi.Ben koca yürekli küçük kızdım aslında. Hala uçan balona binmek, bir bahar gecesi gökyüzüne dilek fenerleri salıvermek isteyen.. Ben hala siyahım aslında hala biraz mâvi...

21 Mart 2014

 zifiRi

Hiç yorum yok:

Şemsiye 85 ( Gökteki Sarı Balık 14)

YA TAHAMMÜL YA SEFER MUSTAFA KUTLU Tahammüllerimizle yaşıyoruz. Hayatımıza öyle yön veriyoruz. Tahammül etmediğimizde sefer kaçınılma...